Projekt

 Projekt 

Teema: Kodutööde tegemine nädalavahetusel

Eesmärk: Eesmärk on saada teada, kas õpetajad võiks jätta mitte õppida esmaspäevaks. Tuleb uurida, kas õpilasi häirib, et lisaks väsitavale koolinädalale, tuleb veel nädalavahetusel kodutöid teha.

Läbiviija: Lisandra Sõõrd

Tööplaan ja ajakava:

  • 19.01.- projekti teema valitud, projekti leht (eesmärk, valim, ajakava) vormistatud.
  • 02.02.- küsitlus valmis
  • 09.02.- küsitluse jagamine
  • 02.03.- tulemuste analüüs ja vormistamine
  • 09.03.- projekt valmis, ettepanekute esitamine

Vahendid: Google Forms, ajaveeb, sotsiaalmeedia, e-post, stuudium

Valim: Pärnu Sütevaka Humanitaargümnaasiumi 5.-12. klassi õpilased ja õpetajad

Küsitlus

Küsitluse analüüs

Küsitlusele vastas Pärnu Sütevakast 113 inimest - 15 õpetajat ja 98 õpilast.

1. Roll koolis






Õpetajate vastused:

1. Kui kaua kulub aega esmaspäevaste tundide valmistamiseks? 












2. Kas Teie kui õpetaja põhjendate, miks jätate õppida? 











    3. Kui ``jah´´ siis kuidas?/Kui ``ei´´ siis miks?

Jah: 1. Kui on üks tund nädalas ja see on esmaspäeval, jääb ka midagi teha.
        2. Tunnitöö kordamiseks ja kinnitamiseks.
        3. Tunnis ei jõua millegagi valmis, siis tuleb kodus lõpetada.

Ei: 1. Ei ole põhjendanud, sest tundub iseenesest mõistetav, et kodus peab tunnitööd kinnitama.

Küsimused 4 ja 5 ei andnud tulemusi ning sellepärast neid ei analüüsi.

    6. Soovite veel midagi lisada?

1. Kui õpilane kodus ei õpi siis ta tunnis võetud materjali ka unustab
2. Kodutöid peab andma minimaalselt. Tunnis tuleb põhiosa ära teha.
3. Kodused ülesanded peaksid olema mõõdukad.


Õpilaste vastused:

    1. Mis klassis õpid? 
Küsimusele vastati kõikidest klassidest, eriti aktiivsed vastajad olid 5. klass, 6. klass ja 11. klass.
Kuna igast klassist tuli vastuseid, mõndadest küll vähem, saab järeldusi ikkagi teha.









    2. Kui kaua kulub nädalavahetusel aega õppimisele? 
17 õpilast vastasid, et nemad õpivad nädalavahetuel 30 minutit.
37 õpilast vastasid 1 tund.
26 õpilast 2 tundi.
18 õpilast rohkem kui 2 tundi.









    3. Kui suur on õppekoormus nädalavahetusel? 
Skaalal, kus 1 oli väike ja 5 oli suur, vastasid 42 õpilast, et nädalavahetusel on õppekoormus 3.












    4. Kas õpetajad põhjendavad, miks nad kodutöö jätavad?

98-st 38 õpilast vastasid: Ei.
98-st 18 õpilast vastasid: Tunnitöö kinnistamiseks.
98-st 42 õpilast vastasid: Vahest põhjendavad.

    5. Kas nädalavahetus võiks olla ainult puhkamiseks?











    6. Miks nii arvad?

1. 98-st 1 õpilane vastas: Sest nagu vanas heas piiblis öeldi on pühapäev puhkamise päev ja laupäeval tuleb ju pohmakat ravida ning muude huvide ja äridega tegeleda, nii et ei jäägi aega õppimiseks.
2. 98-st 6 õpilast vastasid:  1) Muidu pole midagi teha ja muutun laisaks.
                                                2) Tunnis mitte jõudnud ülesanded võib jätta kodus nädalavahetusel lõpetada.
3. Üks õpilane vastas, et ta käib ka tööl.
4. Kõik teised 90 õpilast vastasid, et kui on 5 päeva nädalas hommikust õhtuni tööd teinud, siis 2 puhkepäeva võiksid lihtsalt puhkamiseks olla, sest miks muidu on nädalas laupäev ja pühapäev, kui neil päevadel puhata ei saa. Samuti mainiti ka, et siis ei peaks nädalavahetusel muretsema, et kas esmaspäevaks on kõik ilusti tehtud, vaid saaks tegeleda tegevustega, mida meeldib teha ning aju saaks puhata.

    7. Mis võiks olla kodutööde alternatiivid? (mida õpetaja võiks kodutööks anda, kas tund peaks pikem olema vms)
Õpilaste jutt kokkuvõttes:
1. Õpetajad võiksid vähem niisama lobiseda mõndades tundides ning tegeleda reaalse õpetamisega. Samuti võiksid õpilased vähem lollitada. Praeguse tundide süsteemiga saaks kenasti ka liigse kodutööde hulga koolitunni jooksul valmis teha, kui poleks segavaid faktoreid, mis noorte keskendumisvõimet vähendaks.
2. Jätta kodutööks nt mõni töövihiku harjutus, mille saab kiirelt valmis, aga samas, mis kinnitab tunnitööd.
3. Jätta lugeda mingi tekst või kuulata harivat podcasts-i, et tunnis selle üle arutada.

     8. Kas soovid veel midagi lisada?'
1. Vahel häirib kui tuleb oodata teisete järelt, sest nad tegelevad muude tegevustega ja ei keskendu.
2. Tundides võiksid olla kõik aktiivsed ja mõeldakse kaasa, et saaks võimalikult palju valmis ja kodus ei peaks lõpetama töid.


Ettepanekud:
Õpetajad võiksid anda nädalavahetuseks minimaalselt õppida, nii vähe kui võimalik, et õpilased saaksid puhata ning uude nädalasse hea tuju ja rohke energiaga minna. 
Samuti võiks ka mõelda, et kui kaua õpilased reaalselt kodutöid teevad, õpetajate jaoks võib olla ülesanne kerge ja lihtne, aga õpilaste jaoks mitte ning nad kulutavad selle tegemiseks rohkem aega kui õpetaja mõtles, et kulutatakse. 
Tuleks ka mõista, et osasi õpilasi segab kui keegi tunnis kaasa ei tee ja tema järele peab ootama ning sellepärast kodus rohkem teha jääb, et tunnis aega läks ning see pole teiste suhtes aus. 
Minu isiklik lemmiklause, mida tihti reedeti õpetajate suust kuuleb on ´´Puhake nädalavahetusel hästi!`` Ma olen kindel, et see oleks täiesti võimalik, kui ei peaks laupäeval ja pühapäeval koolile mõtlema, sest esmaspäevaks on väga, väga vähe õppida või on kodutööks jäetud teha midagi sellist, mida õpilastel on rõõm teha.

    

Kommentaarid

  1. Pealkiri ei tohiks olla küsimusena, kirjuta lahti eesmärk. Valimis peaks kindlasti olema ka õpetajad. Vormista ajakava.

    VastaKustuta
  2. Küsitluse esimene küsimus ülearune. Uurida võiksid veel mis oleksid kodutööde alternatiivid, millistel põhjustel kodutöid jäetakse jne.

    VastaKustuta
  3. Kodutööde alternatiivi all mõtlesin ma seda et nt kas võiks olla pikem tund või lisatund, lisa koolipäevad vms kodutööde asemel.

    VastaKustuta
  4. Analüüsis ei ole vaja kõiki tulemusi arvuliselt lausetes välja tuua (nagu sul on klasside kaupa arvud), pigem lisa diagramm ja selle juurde too välja olulisem tulemus ning põhjendus, selgitus, seos, järeldus vms.

    VastaKustuta
  5. Sinu analüüs koosneb vaid arvude väljatoomisest aga oleks oodanud põhjendusi, selgitusi, seoseid, järeldusi. Ettepanekud peaksid olema konkreetsemad, ei tohiks olla isikliku arvamuse põhjal vaid ikkagi küsitluse tulemuse põhjal.

    VastaKustuta

Postita kommentaar

Populaarsed postitused sellest blogist

Distantsõppe muljed

Mis see on?

Programmi idee